Zdřímnutí prospívá! 12 tipů jak si nejlépe zdřímnout a 6 způsobů jak může zlepšit vaše zdraví

J. D. Heyes

Je odpoledne a vy se pokoušíte najít zdůvodnění, proč si někde v klidu nezdřímnout?

Máte před sebou ještě hodně práce. Nechcete vypadat jako lenoši. Dnes večer půjdete raději spát o chvilku dřív. Cítíte se provinile, protože v tuto denní dobu se vám vždy chce spát.

Co byste ale řekli tomu, kdybychom vám vysvětlili, že
odpolední zdřímnutí je nejen dobrý nápad, ale ve skutečnosti pomáhá i vašemu zdraví? Opravdu je to tak. Uprostřed odpoledne vám může zdřímnutí v délce 10 minut (což někteří lidé označují jako „posilující spánek“) pomoci zůstat pozorní po dobu dalších dvou hodin. A to bývá zpravidla dostatečné k tomu, abyste úspěšně zakončili svůj běžný pracovní den.


12 tipů k tomu, aby vaše odpolední zdřímnutí bylo co nejefektivnější:

  • Zhodnoťte si svůj pravidelný spánkový návyk. Dr. Sara Mednick, Ph.D. ve své knížce Take a Nap! upozorňuje, že optimální čas pro odpolední zdřímnutí záleží na tom, kdy se ráno probouzíte. Lidé, kteří vstávají brzy (tzn kolem 5:00 hod) by měli volit odpolední čas kolem 1:00 hod.
  • Načasujte si zdřímnutí nejlépe na odpoledne. Koncem 80. let min. stol. vědci začali zkoumat užitečnost krátkého denního spánku. Jedním z prvních zjištění bylo, že spánek uprostřed odpoledne je přirozenou součástí našeho života.
  • Přemýšlejte. Pokud býváte vzhůru ještě pozdě večer (nebo i celou noc), není to pro vás vůbec dobré. A pokud už máte takovou noc za sebou, určitě uvažujte o tom, že následující den si dopřejete odpolední spánek.
  • Dbejte na bezpečnost! Pokud váš noční spánek trvá 6 a méně hodin, zdvojnásobuje se riziko, že budete usínat za volantem (viz http://drowsydriving.org/about/facts-and-stats/). Prokázalo se, že vaši pozornost vylepší 30-minutový spánek.
  • Vyhýbejte se nočním směnám. Vědecká studie zaměřená na dělníky v nočních směnách zjistila, že kromě večerního zdřímnutí a pití kávy zlepšuje pozornost i odpolední spánek - v takovém případě není potřeba pít tolik kávy, která se pak může projevovat škodlivými účinky.
  • Dodržujte optimální délku zdřímnutí! Byly ověřovány různé délky a ukázalo se, že pro většinu lidí nejvíce vyhovuje pouhých 10-20 minut.
  • Nastavit si budík není chybou. Pro dodržení optimální doby zdřímnutí je nastavení budíku opravdu prospěšné,“ říká Janet Kennedy, Ph.D., klinická psycholožka a zakladatelka centra pro léčbu spánkových poruch.
  • Najděte si co nejlepší místo - nejvíc vyhovuje tmavá a tichá místnost, kde si můžete lehnout.
  • Používejte meditační techniky. Mnoho lidí zaznamenává, že pokud stojí nebo sedí, chce se jim spát, ale jakmile se uloží ke spánku, jejich mysl začne vířit. K jejímu ztišení bývají nejlepší techniky pozorování dechu nebo vizualizace.
  • Důvěřujte svému instinktu. „Někteří lidé nejsou stvořeni pro odpolední zdřímnutí,“ řekla J. Kennedy reportérovi z The Huffington Post. V takovém případě si tedy potřebujete dopřát dostatek spánku v noci.
  • Nedostává se vám nočního spánku? „Pokud má člověk potíže se spaním v noci - ať už nemůže usnout nebo protahuje své noční bdění - vždy v takových případech radím si odpoledne zdřímnout,“ říká J.Kennedy
  • Neriskujte. Některá místa prostě nejsou pro zdřímnutí určena - také vaše pracoviště mezi ně patří.


6 zdravotních přínosů odpoledního zdřímnutí:

  • Znovu připomínáme, že zdřímnutí je přínosem pro udržování vaší pozornosti: studie prováděná v NASA zjistila, že piloti po 40-minutovém spánku vykazovali mnohem vyšší koncentraci než piloti bez spánku. Už pouhých 20 minut rozproudí krev směnového dělníka. ( viz http://www.health.harvard.edu/newsletters/Harvard_Mens_Health_Watch/2008/September/on-call-caught-napping )
  • Zdřímnutí zlepšuje učení a pamatování: víme, že poznávacímu procesu velmi napomáhá spánek ve fázi REM, takže není překvapením, že tento přínos poskytuje i kratší zdřímnutí.
  • Zdřímnutí zvyšuje kreativitu: vědci zjistili, že i krátký spánek, ve kterém byla dosažena REM fáze, napomáhá řešit problém, se kterým člověk usínal.
  • Zdřímnutí přináší povzbuzení: mnoho šéfů tomu nebude věřit, ale vědci prokázali, že odpolední zdřímnutí je výborným lékem na únavu a lenost v práci.
  • Pozvedněte svého ducha: ospalost vede k podrážděnosti. Jen si vybavte, jak se to projevuje na batoleti, které nemůže spát.
  • Úleva od stresu: zdřímnutí někdy určitě může být přepychem, ale občas i útěk k velmi krátkému spánku mívá až zázračně pozitivní efekt na vaši stresovou zátěž, což rovněž snižuje vaše riziko srdečního onemocnění.



Zdroje:
http://www.huffingtonpost.com/2014/08/11/best-nap-napping-tips_n_5648651.html?utm_hp_ref=healthy-living
http://www.huffingtonpost.com/2013/03/11/nap-benefits-national-napping-day_n_2830952.html?utm_hp_ref=healthy-living
http://drowsydriving.org/about/facts-and-stats/
http://www.utu324.com/agreements/Union Docs/Fatigue Rest/FRF-010.pdf
http://www.health.harvard.edu/newsletters/Harvard_Mens_Health_Watch/2008/September/on-call-caught-napping
http://science.naturalnews.com/sleep.html


Originál:  http://www.naturalnews.com/046480_naps_health_benefits_stress_reduction.html


 

Více:

 

 

 

REISHI

RECEPT NA MLÁDÍ

A ZDRAVOU DLOUHOVĚKOST

 

NEJÚČINNĚJŠÍ EXTRAKTY

z REISHI v Česku

v ideálním složení

 

 Reishi extrakt         Reishi spór       Reishi triterpen

nejvyšší garance účinných látek

 

Úspěšná léčba

 

 

 

k

 

 

ATOPICKÝ EKZÉM, klasická neschopnost ortodoxní medicíny

 

Každé druhé české dítě trpí atopickým ekzémem !!!
 

v pořadu ČT Pološero září 2014 - Česko, odpadkový koš Evropy - odkaz

 

 

 

 

DAROVÁNÍ A PRODEJ

 

 

TIBETSKÁ HOUBA DO MLÉKA - pro výrobu domácího kefíru

 

KOMBUCHA

 

 

TIBETSKÉ KRYSTALY

 

 

 

 

 

k


Úspěšná léčba

 

 

 

BetaGlukan

NEJRYCHLEJŠÍ POSÍLENÍ IMUNITY

(do 48 hodin obsadí všechny buňky v těle)

Betaglukan

Acerola (vit. C)

Resveratrol

 

Fenuprim

Pískavice extrakt 350 mg
Chitomax 150 mg
Gymnéma lesní 70 mg
Skořicovník (extrakt z kůry) 70 mg
ALA – kyselina alfalipoová 45 mg

 

Jak funguje Fenuprim - video

 

 

TOP DOPLŇKY STRAVY


PROZDRAVÍ.CZ

TRVALÁ SLEVA 10%

Při platbě předem jakoukoliv platební kartou zařazenou do programu PREMIUM RB CLUB (dříve Citi platební kartou) získáte slevu 10% na celý nákup na Prozdravi.cz.

 

5DENNÍ PROTEINOVÁ DIETA

k

 

 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

 

Reishi - houba mládí a zdravé dlouhověkosti

Nejúčinnější přírodní antibiotikum - oregánový olej

Švýcarská vláda o skvělém fungování homeopatie

Akné a akné rosacea (růžovka) versus roztoč demodex

Chřipka - účinnější prevence než očkování

Lék na ředění krve - co Vám u lékaře neřeknou

Mamografie spolehlivě způsobuje rakovinu prsu

Co Vám hrozí při kolonoskopií, ale lékař Vám to nepoví

Překyselené tělo: koledujete si o velmi vážné nemoci

Lněné semínko a olej - Dr.Budwigová

Jak na cholesterol? Především vlastní hlavou!

Léčivá síra, DMSO a MMS, nepoužívaná fungující léčba

Koloidní stříbro jako přírodní antibiotikum

 

Jak na cukrovku přírodními látkami? Betaglukany...

Více zde:
http://www.uspesna-lecba.cz/

Jak na cukrovku přírodními látkami? Betaglukany...

12+1 způsob využití kokosového oleje

Destrukce kloubní chrupavky v kolenu se vyskytuje dvakrát více. Proč?

Tibetská houba - darování a prodej

Nejúčinnější kloubní výživa - MUDr.Šafránek

Plísně, chronický zánět a chytrá houba

Může domácí nebo sousedova wi-fi síť pomalu zabíjet?



Více zde: http://www.lecive-houby.eu/

Reishi - houba mládí a zdravé dlouhověkosti

Nejúčinnější přírodní antibiotikum

Švýcarská vláda o skvělé homeopatii

Akné a akné růžovka versus roztoč demodex

Chřipka - účinnější prevence než očkování

Co Vám u lékaře neřeknou

Mamografie způsobuje rakovinu prsu

Co Vám hrozí při kolonoskopií

Překyselené tělo: vznik vážných nemocí

Parkinson začíná ztrátou čichu

 

 

CO BYSTE MĚLI VĚDĚT
PŘED NÁVŠTĚVOU ONKOLOGIE

 

 

ENDOGENNÍ DÝCHÁNÍ

FROLOVŮV DÝCHACÍ TRENAŽÉR

 

Frolovův dýchací trenažér  je určen k provádění dýchacích cvičení za účelem prevence a léčení různých onemocnění. Nácvik tzv. endogenního způsobu dýchání pozitivně ovlivňuje látkovou výměnu, činnost mozku a všech vnitřních orgánů, posiluje aktivitu imunitního systému, zlepšuje psychický a emociální stav. Přispívá k udržení dobrého zdraví a vysoké úrovně duševní aktivity.

Účinek:

  • normalizuje arteriální tlak,
  • zlepšuje krevní oběh,
  • zklidňuje nervovou soustavu,
  • zpomaluje proces stárnutí,
  • zlepšuje ventilaci plic,
  • zpevňuje dýchací svaly - předchází plicním a bronchiálním onemocněním,
  • příznivě ovlivňuje léčbu chronické bronchitidy, bronchiálního astmatu, vegetativní dystonie, hypertonického onemocnění a stenokardie,
  • zvyšuje účinnost léků a zkracuje dobu léčení.

 

 

NEJÚČINNĚJŠÍ KLOUBNÍ VÝŽIVA

aneb

s KAMZÍKEM A KLOKANEM

daleko nedoskáčete


MUDr. Ladislav Šafránek - lékař pro zdravou dlouhověkost

"Celadrin je jediný schopen obnovit kloubní chrupavku"

Více: Nejlepší kloubní výživa

 

 

CELADRIN

         extra silný                 Lokomotive

                                mast

 

 

SMRT ZAČÍNÁ V TLUSTÉM STŘEVU

 

Vyčištění střeva, syndrom propustného střeva

 

 

 

 

 

ČISTÉ STŘEVO

je doménou  ENTEROSGELU

český výrobek z Jeseníku pro celou EU

pro domácnost a uzdravení bez CHEMIE!

 

ENTEROSGEL

je inovativní střevní adsorbent (enterosorbent), který působí v trávicím traktu, kde na sebe váže toxiny, škodlivé látky, patogeny a alergeny a odvádí je z těla ven.


Enterosgel je léčivý preparát, detoxikační gel, enterosorbent, který odvádí z organizmu škodlivé látky. Je to něco jako "chytrá" houba s póry, jejichž velikost odpovídá velikosti molekul škodlivých látek. Prospěšné látky preparát nesorbuje. Vhodný i pro děti. Nulové vedlejší účinky!

 

 

NEJÚČINNĚJŠÍ

PŘÍRODNÍ ANTIBIOTIKA

   

   oregánový olej              echinacea

 

 

  česnekový extrakt         koloidní stříbro

k