Karmická medicína 19 – Jídelníček – pár osobních názorů a zkušeností lékaře

30. 10. 2013

Popisovaná zdravotní témata nemohou být náhradou za odborné zdravotní vyšetření. Pro stanovení zdravotních závěrů je vždy třeba obrátit se na lékaře.

Občas mne klienti z naší internetové poradny žádají o rozpis konkrétního „zdravého“ jídelníčku. Na to vždy odpovídám, že jsem něco takového nikdy nikomu nedělal z jediného prostého důvodu – skutečně správné stravování je naprosto individuální, navnímané experimentováním a vyhodnocováním signálů z vlastního těla. Pár slov na toto téma je zde: Karmická medicína 6 – Interoreceptory

Co platí obecně o konzumaci jakýchkoliv masných výrobků (včetně ryb)

Každý masný produkt ze sebelépe „bio-eko“ chovaného zvířete je pro člověka toxický hned z několika důvodů současně:

  1. Každá buňka živočišného těla obsahuje buněčné jádro a to je plné DNA kyselin. Při metabolizaci se z nich uvolňují puriny, látky tělu nepřátelské.
  2. V okamžiku, kdy zvíře zemře, se v jeho těle začínají tvořit rozkladové kadaverózní jedy. Zchlazení či zmrazení tento rozklad pouze zpomalí, ale nezastaví.
  3. Vlivem masité stravy dochází k osídlení střev přemírou nepřátelských hnilobných bakterií, o mnohem vyšší přítomnosti různých dalších parazitů ani nemluvě. Hnilobné bakterie produkují toxiny, které se krevním oběhem šíří mimo střeva, takže je jimi ohrožen celý organismus. Toto platí i pro jednoznačně masožravé predátory z živočišné říše.
  4. Navíc většina masa, co se prodává, má do nějakého bio-eko hodně daleko, od antibiotik v krmivu až po stresující způsob dopravy na jatka a smrt v ještě větším stresu – i to kvalitu masa jednoznačně zhoršuje.

Navíc metabolismus člověka ve skutečnosti vůbec neodpovídá celospolečenskému omylu, že člověk má být „všežravec“ konzumující i maso. Podrobnosti najdete v tomto velmi zajímavém článku: Srovnávací anatomie.

Bílkoviny z masa proto doporučuji vyměnit za mnohem zdravější FERMENTOVANÉ mléčné bílkoviny – sýry, jogurty, acidofilní mléka, syrovátku, atd. Samozřejmou podmínkou je, že k některé konkrétní skupině mléčných výrobků nemá tělo nějakou INDIVIDUÁLNÍ nesnášenlivost – viz článek Mléčné výrobky ANO či NE – aneb držte se hlasu svého těla.

Hlavně na začátku, když mají staré chuťové stereotypy své záchvaty abstinenčních nářků „JÁ CHCI MASO!“, je dobré mít v ledničce stále dostatek sýrů a klidně se jimi přejídat (dočasně a mírně). Osobně jím sýry jako první denní jídlo (a pamlsek dohromady), tím si zabezpečuji dostatečný příjem všech esenciálních aminokyselin. Sýry jím většinou jen se zeleninou nebo ovocem, bez jakýchkoliv obilnin (bez pečiva). Je to podle hlavní zásady dělené stravy, protože bílkovinu a škroby žaludek tráví dost odlišným způsobem a pokud je jíme odděleně, je jejich trávení mnohem snazší. Výjimkou z tohoto pravidla je u mě osobně tradiční český smažený sýr s bramborem – to když se stravuji v restauraci a zrovna není nic lepšího bezmasého na výběr, nebo prostě jen proto, že můj Egouš na chvíli potřebuje vybočit pryč od zdravého, ale poněkud nudného pomyslného ideálního stravování.

Zelenina by měla tvořit základnu zásadotvorného životního stylu (nejde jen o jídelníček, ale opravdu o celý životní styl). Kvůli vyváženosti JIN a JANG energií v potravě se mi osvědčilo část zeleniny připravovat podobně, jako by to bylo maso. Hlavně v chladnějších měsících je nutné mít v jídle více jangové složky, jinak převaha jinové energie ohrozí obranyschopnost, například proti různým infekcím z nachlazení. Nedostatek jangové energie v potravě bývá častý problém moderního „zdravého“ stravování s přebytkem syrové zeleniny a s pitím „zdravé“ čisté vody (viz článek níže). Na internetu najdete k tématu jin-jang různé informace, ale pro nejjednodušší představu v souvislosti s potravinami postačí i toto:

Jin Jang
  • jin = chlad, ekvivalent vody
  • jang = teplo, hřejivá energie Slunce.

Zeleninu připravuji jednoduše tak, že zmraženou zeleninu v hojném množství nasypu do vyššího pekáče, přidám slunečnicový olej, osolím a dám s pokličkou do trouby na cca 130 stupňů s nuceným oběhem vzduchu. Občas zamíchám. Něco jím dva dny po sobě, něco rovnou zamrazím do zásoby (zvyšuje to časové úspory). Kořením, někdy vůbec, pečená zelenina je pikantní sama o sobě.

Pokud koření používám, tak doma připravenou oblíbenou směs přidávám až na hotové jídlo rovnou na talíři, aby nevyprchaly těkavé léčivé silice. K tomu mi dříve často postačil kvalitní kváskový chléb, k pití pivo nealko. Abych obilniny nahradil bramborami (důvody viz níže), nyní do širokého kastrolu dávám kromě mražené mochovské zeleniny i brambory nakrájené se slupkou (ve stylu tzv. amerických brambor). Brambory se slupkou (vykrájím jen špatná místa) preferuji nejen z chuťových důvodů (jsou mnohem pikantnější), ale také pro mnohem vyšší obsah vitamínu C, jak jsem se kdysi dočetl z výsledků jednoho experimentálního měření. Co změřené asi není, ale je pravděpodobné, že brambory se slupkou budou mít i podstatně vyšší obsah zásadotvorných minerálů.

S minimální stopou fungicidů ve slupce si naše gigantická játra snadno poradí, pokud nejsou likvidována mělkým nedostatečným dýcháním. Zdravá lidská játra pracují asi s 80% rezervou. Navíc – co k bio-eko snílkům ještě nedošlo – že nepatrné reziduum fungicidů je mnohdy mnohem méně škodlivé než nálož plísní a jejich toxinů na nepostříkaných plodinách i obilninách, ale to by bylo zase na jiné povídání.

Výsledek je typický „ein Topf“ nebo-li jídlo z jednoho hrnce, ale mně chutná znamenitě.

Krásou se moje hýčkané oči a Duše musí nakrmit jindy a jinde, pokud možno na kráse mnohem trvanlivější než je gurmánsky načančaný talíř. Čas je jenom jeden, ale každému, co jeho jest – pomíjivé priority pro duše krátkověké smrtelníky, nadčasová potěšení pro Duše dlouhověké až relativně Věčné a Nesmrtelné.

Samotné nezkysané mléko je špatně stravitelné, protože potřebuje nejprve z fermentovat kasein. Jinak to s ním může být podobné, jako by byla konzumace syrových brambor – také nic moc, že. Naopak rychle a ve slupce tepelně upravené brambory jsou mimo jiné i dobrý zdroj zásadotvorných minerálů, především draslíku – rozhodně lepší než obilniny, které mají minerálů daleko méně, a proto jsou dost kyselinotvorné.

Z běžně dostupných obilnin se momentálně jeví jako úplně nejzdravější oves – nejen, že není alergenní, naopak tělo zklidňuje zvenku i zevnitř. Ostatní obilniny nejsou špatné, jen je vhodné je nechat „předkousat“ fermentačními bakteriemi = PRAVÝ kváskový chléb (ne to, co se běžně prodává dnes).

Důvod: V současnosti zatracovaná bílá mouka je v jednom důležitém ohledu pro tělo méně zatěžující, než vysoko vymletá tmavá nebo dokonce celozrnná mouka. Ta je problémová z podobného důvodu jako nefermentované mléko. Jde o špatně stravitelné rostlinné bílkoviny, zvláště je tím známá pšeničná bílkovina – často ji tělo nedokáže rozložit až na jednotlivé aminokyseliny, a tak se ze střeva do krevního oběhu dostávají celé krátké řetězce aminokyselin (tzv. oligopeptidy), které chorobně aktivují autoimunitní systém. Důsledkem jsou různé podivně se projevující alergie a záněty (zřejmě čehokoliv v těle).

Celozrnná mouka je tedy jen další mýtus, který je pravdivý jen z malé a nepodstatné části – ohledně trochu vyššího množství vitamínů a minerálů. Jako zdroj vitamínů a minerálů proto doporučuji preferovat cokoliv jiného, než jsou celozrnné výrobky. Snáze stravitelná bílá mouka je bohužel kyselinotvorná – takže buď k její konzumaci přidávat více minerálů – například zapíjet nápojem z pH Minerals nebo knedlíky a jiné přílohové těstoviny co nejčastěji nahrazovat bramborami. Proto v současnosti omezuji i dříve milovaný kváskový chléb.

Ráno a dopoledne mlsám samotný sýr nebo jinou mléčnou bílkovinu s nakrájeným jablkem nebo zeleninou, zásadně již bez pečiva. Mléčné kysané výrobky jsou totiž pro mé tělo nenahraditelným zdrojem aminokyselin. U nich kyselinotvornost neřeším, jím je hned dopoledne jako první jídlo, ale současně s jablkem nebo nějakou zeleninou (ředkvička, červená paprika). Tím celé toto dopolední přikusování není zdaleka tak kyselinotvorné a kalorické jako klasická snídaně.

Zajímavost – vegetariánské video thaiboxerů – pokud by měl někdo pochyby, že bez masa nebude mít dost síly, viz VIDEO: Lucie Mlejnková a Jan Müller – vegani v ringu.

Důvod, proč jsem se sám nestal veganem a jsem „jen“ laktovegetarián, je jednoduchý. Opakovaně jsem si ověřil bez FERMENTOVANÝCH mléčných bílkovin, že ztrácím i to málo svalů, co mám – mé tělo si z ovoce a zeleniny nevytěží dostatek esenciálních aminokyselin. Mléčný skot je tedy i pro mne „posvátné zvíře“.

Falešných mýtů o zdravém životním stylu je více – například pití čisté nebo dokonce destilované vody, sportování pro regeneraci organismu, viz články zde:

Z detoxikujících potravin připomínám kysané zelí, červenou řepu – a vlastně veškerou zeleninu.

Co by mělo platit úplně pro každého bez výjimky:

V noci více pracují ledviny, aby vyčistily tělo – a je dobré, aby k tomu měly dostatek tekutin. Tekutiny ledviny nezatěžují. Zatěžující je nedostatek tekutin – protože pak mají ledviny spoustu práce s větším zahuštěním moči. Čím je moči více, tím může být méně koncentrovaná – což je pro ledviny mnohem snazší úkol. Ledviny totiž v první fázi vytvoří hodně přes sto litrů tzv. „primární moči“ denně = to je jednodušší část jejich činnosti. Daleko energeticky náročnější je druhá část činnosti – tuto primární moč zahustit a vrátit zpět do těla vše, co v něm má zůstat. Detailní popis činnosti ledvin je samozřejmě složitější, ale toto stačí pro vysvětlení, proč vyšší příjem tekutin ledviny chrání, zatímco mnozí laici si myslí pravý opak.

V noci potřebují játra odpočívat – proto není vhodné konzumovat jakékoliv zdroje bílkovin ve večerních a nočních hodinách. Na internetu se ale můžete dozvědět pravý opak – například (v rámci tzv. orgánových hodin) – že bílkoviny je dobré jíst na noc, že prý je v noci játra nejlépe zpracují. Udělejte si OPAKOVANĚ sami na sobě malý experiment – dejte si večer nebo na noc větší porci bílkovin – stačí pořádná porce sýrů) a ráno se podívejte, jak vypadají vaše dolní víčka a oblast kolem nich – větší kruhy a stíny pod očima Vám poví, že játra prožila krušnou noc.

Jindy si večer či na noc jako druhou večeři dejte jen lehké veganské nebílkovinné jídlo – a ráno opět zkontroluje výsledný stav citlivé pokožky pod očima. Budu moc rád, když mi napíšete svá vlastní pozorování na moji služební adresu: safranek@celostnimedicina.cz.

MYSLET JE DOBRÉ, VĚDĚT JE LEPŠÍ.

 

Každá nemoc je způsobena narůstající jedovatostí lidského organismu.

Úžasný: MUDr. Henry Bieler

 

 

NEJPOPULÁRNĚJŠÍ ČLÁNKY

100% REISHI - houba mládí a zdravé dlou h ověkosti - 3 UNIKÁTNÍ, BEZKONKURENČNÍ EXTRAKTY

31 důvodů proč se NENECHÁM OČKOVAT - izraelský rabín Chananya Weisman

Jak se přírodní cestou uzdravit z chronické Boreliózy, Chlamydiózy, EB virózy... Únavového syndromu

CORDYCEPS - silná imunita a nárůst energie

Překyselené tělo: začátek vážné nemoci

Tibetská houba, tibetské krystaly a kombucha - darování, prodej

Léčte záněty a ne Cholesterol, MUDr. Sircus

100% ČAGA ze Sibiře, nejvyšší množství účinných látek garantující Certifikát 

Mamografie způsobuje rakovinu prsu, MUDr. Ben Johnson, M.D., N.M.D., D.O.

Účinný lék na rakovinu plic na Kubě, proč ho mít nemůžeme? Leif Davenport

Artróza - kmenové buňky - Podvod!

Lékaři se sami uzdravili z Roztroušené sklerózy, prof. Jelinek, dr. Wahls

Jak se skutečně zdravě stravovat...

Nejúčinnější kloubní výživa, MUDr. Ladislav Šafránek

Proč průběžně a jak detoxikovat tělo

PROTINÁDOROVÝ účinek extraktů z REISHI a CORIOLUSU na úrovni klinických studií

Žaloba na farmaceutické korporace, MUDr. Matthias Rath

Koloidní stříbro - účinné přírodní antibiotikum, hustoty koloidního stříbra, doporučené dávkování

 

Porovnání AMERICKÉ a RUSKÉ vakcíny na Covid -19, mechanismy účinků všech i připravovaných vakcín.

 

Odstranění rtuti, hliníku a dalších toxinů z těla, včetně prevence - MUDr. Dietrich Klinghardt

 

Zblblo již lidstvo natolik, že se nechá obelhat pohádkami o vražedném oxidu uhličitém?

 

  Zkušenosti klientů s Úspěšnou léčbou především boreliózy, chlamydiózy, únavového syndromu...

 

DOPORUČENÉ PŘÍRODNÍ PŘÍPRAVKY

 

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

ZDE

Cílem správné medicíny je předcházení nemocí a prodloužení zdravé dlouhověkosti. Ideálem medicíny je odstranit mít potřebu lékaře.

MUDr. William J. Mayo

 

 

TŘI UNIKÁTNÍ EXTRAKTY

Z DUANWOOD RED REISHI

          EXTRAKT                 SPÓR

Nejsilnější extrakt z REISHI na českém trhu!!!100% spórový prášek z Duanwood Red Reishi!!!

 

TRITERPEN MAX

Extrakt s vysokým obsahem triterpenoidů. Více než 20 triterpenoidů%!

ZDE ROSTE NEJÚČINNĚJŠÍ REISHI

DUANWOOD RED REISHI

zdroj výše nejúčinnějších extraktů

Video z návštěvy Čechů u pěstitelů Duanwood Red Reishi v Číně, v horské oblasti Jiangshan

 

FAKTA O REISHI,

MYKOLOGIE, HISTORIE, PĚSTOVÁNÍ, ÚČINNÉ LÁTKY, JAK JE TO S JEJÍ KVALITOU?

 

 

 

 CORDYCEPS, EXTRA SILNÝ

NEJVYŠŠÍ GARANTOVANÉ MNOŽSTVÍ ÚČINNÝCH LÁTEK - CERTIFIKÁT COA

Nejsilnější Cordyceps na českém trhu!!!

100% Sibiřská Čaga
Betaglucan MaxCellHlíva ústřičná

 

    KURKUMIN            AŠVAGANDA

        extrakt                    extrakt

Betaglucan MaxCellNejsilnější Ašvaganda na Českém trhu

 

RDESNO             ANNONA

extrakt                  extrakt

Vysoce účinný extrakt z listů

 

 

Z ověřených dat vyplývá, že člověk, který covid prodělal, je třináckrát lépe chráněn, než člověk, který má dvě dávky vakcíny.

prof. Jiří Beran, 13.11.2021

prof. Jiří Beran, 15.11.2021

 

TEČKOVANÝ PŘÍBĚH

"NEVĚŘÍM UŽ BÍLÝM PLÁŠŤŮM, ALE LIDEM"

medicinský inženýr

JURAJ Orság


 

TEČKOVANÉ PŘÍBĚHY

dokument z 31. srpna 2022

Nadační fond Svědomí Národa

anglické titulky

 

KUBEK 2009

 

DOKUMENT ČT 2

BYZNYS V BÍLÝCH PLÁŠTÍCH

DOKUMENT ČT 2

ŠKODLIVOST MOBILNÍCH SÍTÍ

KNIHA

NACISTICKÉ KOŘENY "BRUSELSKÉ EU"

 MUDr. Matthias Rath, Paul Anthony Taylor, Aleksandra Niedzwiecki a August Kowalczyk

v češtině je možno knihu přečíst online zde

Co jste už vždycky chtěli vědět o ‘bruselské EU’ - Ale nikdo se neodvážil vám o tom říci!

 

             TEST

BARVOSLEPOSTI

 

JAREK NOHAVICA

ZADEK JAK ŽOK

A přece nakonec - ÚSPĚŠNÁ LÉČBA

 

 

ROK SI NIČÍME IMUNITU,

možná i proto je tolik nemocných, říká česká vědkyně, vedoucí týmu Centra buněčného a tkáňového inženýrství FN u sv. Anny...

doc. RNDr. Irena Koutná, Ph.D.

Aktualizovaný jmenný seznam sportovců zemřelých od 1.1.2021 do 18.9.2022 v souvislosti s "vakcinací"

Ú MRTÍ - 922

SRDEČNÍ ZÁSTAVY - 1354

   PATOLOG dr. Ryan Cole oprávněně VAROVAL

 

 

RENOMOVANÝ PATOLOG   dr. RYAN COLE - přednáška

ALARMUJÍCÍ EFEKT  covid (spike) injekcí (mRNA) na mozek, srdce, ledviny a ostatní orgány

  • Spousta lidí postrádá enzym, který rozkládá RNA
  • Naprosto porušujeme Norimberský kodex z roku 1947...

český dabing - 17:08

Lékařský summit, San Antonio, Texas, USA - 27.7.2021

 

AMERICA´S FRONTLINE DOCTORS

POSTAVIT SE NA ODPOR

 

FRONTLINE NEWS

 

 

ZAČNĚTE U SEBE

ZÁKLADEM ZDRAVÍ JE PREVENCE S NÁVRATEM K PŘÍRODĚ

Doporučuji:

každé ráno cca 30 minut před snídaní

vypít cca 4 dcl vlažné čisté pramenité vody s citrónem (můžete přidat až půl lžičky jedlé sody) a pro posílení imunity a energie můžete použít dvojitý extrakt (1-2 kapsle) z

  a nejdříve po 15 minutách:

případně nejen pro psychiku:

pro střevo kvalitní probiotika:

  • kysané zelí, které si sami jednoduše vyrobíte POUZE VY! Pozor na "BRUSELSKÉ" kysané zelí! S éčkama
 

 

VÁLEK U MORAVCE V OVM

10. dubna 2022

NEHORÁZNĚ LŽE

 

 

Fakta nepřestávají existovat tím, že se o nich nesmí hovořit. Pravda je dcerou času

 

 

 

Standardní verze