Jaká je optimální frekvence jídla - kolik jídel byste měli denně jíst?

Ing. Zdeněk Rozehnal

Existuje mnoho matoucích rad ohledně „optimální“ frekvence jídla, protože podle některých odborníků ten kdo snídá, rychleji spaluje tuk a 5–6 malých jídel denně u něj zabraňuje zpomalení metabolismu.

Studie, ale tato doporučení nepotvrzují a proto se tento článek zaměřuje na tuto problematiku a pojednává o obecném zdravotním významu frekvence jídla.

Zrychluje větší počet jídel metabolismus?

Rychlost metabolismu je počet kalorií, které vaše tělo v daném časovém období spálí. Názor, že častější stravování a menší porce jídla během dne zvyšuje metabolismus, je přetrvávající mýtus.

Je pravda, že trávení jídla mírně zvyšuje metabolismus a tento jev je znám jako termický účinek jídla. Množství energie spotřebované během trávení však určuje celkové množství spotřebované potravy.

Jíst 3 jídla o 800 kaloriích denně bude mít stejný termický účinek jako jíst 6 jídel o 400 kaloriích. Takže v obou případech stejně - 2400 kalorií. Zde doslova není žádný rozdíl.

Několik studií porovnávalo stravování mnoha menších versus méně větších jídel a dospělo k závěru, že neexistuje žádný významný vliv na rychlost metabolismu ani na celkové množství ztraceného tuku (1, 2).

Shrnutí:

  • Častější konzumace jídla nezvyšuje celkovou rychlost metabolismu ani počet kalorií, které během dne spálíte.

Vyrovnává větší počet jídel během dne hladinu cukru v krvi a snižuje chuť k jídlu?

Jedním z argumentů, který se často uvádí, je to, že lidé by měli jíst často, aby vyrovnali hladinu cukru v krvi. Tvrdí se, že konzumace velkých jídel vede k rychlému zvýšení a snížení hladiny cukru v krvi, zatímco konzumace menších a častějších jídel by měla stabilizovat hladinu cukru v krvi během dne.

To však věda již delší dobu nepotvrzuje. Studie totiž ukazují, že lidé, kteří jedí méně a větší jídla, mají v průměru nižší hladinu glukózy v krvi (3).

Takže je to naopak!

Ti, kdo jí pouze maximálně 3 jídla denně sice mohou mít větší chvilkový vzestup hladiny cukru v krvi, ale podstatné je, že celkově během dne jsou jejich hladiny cukru mnohem nižší. To je zvláště důležité pro lidi s problémy s hladinou cukru v krvi, protože trvalá vysoká hladina cukru v krvi není žádoucí, protože zpravidla vyvolává nejrůznější zdravotní problémy.

Potvrdilo se také, že menší počet jídel během dne zlepšuje sytost a snižuje pocit hladu ve srovnání s častějšími jídly (4).

Pokud jde o kontrolu hladiny cukru v krvi, zdá se, že pozitivní roli sehrává také snídaně. Studie ukazují, že konzumace největšího jídla během snídaně snižuje průměrné denní hladiny cukru v krvi (5).

Shrnutí:

  • Menší počet a větší porce jídla snižují vaši průměrnou denní hladinu cukru v krvi. Předpokládá se, že získání většiny kalorií při snídani a méně jídla odpoledne a večer také snižuje průměrnou hladinu cukru v krvi.

Je důležitá snídaně?

„Snídaně je nejdůležitější jídlo dne ...“ nebo to tak není? Konvenční moudrost totiž diktuje, že snídaně je nutností a skokově spustí váš metabolismus a pomůže vám zhubnout. A co víc, analytické studie soustavně ukazují, že nesnídající lidé jsou častěji obézní, než lidé, kteří pravidelně snídají. (6). 

Přesto korelace (souvztažnost) se nerovná příčinné souvislosti. Tyto údaje neprokazují, že snídaně vám pomáhá zhubnout, ale pouze, že snídaně je spojena s nižším rizikem obezity.

Je to nejpravděpodobnější, protože pravidelně nesnídající lidé si zpravidla méně hlídají svoje zdraví, možná si ráno v práci sní koblihu a pak jdou na oběd a u McDonald's si dají "zdravé - chemické" velké jídlo.

Naprostá většina lidí ví, že snídaně je pro vás dobrá, takže lidé, kteří mají celkově zdravé návyky, snídani neošidí. Neexistují však žádné důkazy o tom, že by snídaně „nastartovala“ metabolismus a měla vliv na hubnutí.

Nicméně pravidelné snídaně mohou prospět určitým aspektům zdraví. Předpokládá se, že pro stabilizaci hladiny cukru v krvi je lepší pravidelně snídat. (7).

Proto má snídaně s vysokým obsahem kalorií za následek nižší průměrnou denní hladinu cukru v krvi ve srovnání s jídlem s vysokým obsahem kalorií během dne. (5).

Jedna studie také u lidí s diabetem 2. typu zjistila, že dopolední půst zvýšil po obědě a večeři vzestup hladiny cukru v krvi (8).

Tyto účinky jsou zprostředkovány tělními hodinami, také známými jako cirkadiánní rytmus, ale než vědci plně pochopí, jak to funguje, jsou zapotřebí další studie.

Lidé s diabetem a ti, kteří se obávají zvýšené hladiny cukru v krvi, by měli pravidelně konzumovat zdravou snídani.

Ale jako obecná rada platí: Pokud nemáte ráno hlad, vynechejte snídani. Jen se snažte, abyste jedli zdravě po zbytek dne.

Shrnutí:

  • Neexistuje důkaz, že by vynechání snídaně bylo škodlivé pro zdravé lidi. Lidé s cukrovkou by však měli zvážit, zda by měli jíst zdravou a výživnou snídani a tím přijmout většinu kalorií na počátku dne.

Občasný půst má zdravotní přínosy

Přerušovaný půst je v současnosti velkým výživovým tématem.

To znamená, že se cíleně nestravujete v určitých časech, jako je například vynechávání večeří každý den po určitou dobu nebo jednou týdně celodenní půst.

Podle konvenčních názorů vás tento přístup uvede do „režimu hladovění“ a způsobí, že můžete ztratit svou svalovou hmotu.

To však není pravda

Studie o krátkodobých půstech totiž potvrzují, že rychlost metabolismu se může na začátku skutečně zvýšit. A až po dlouhodobém půstu klesá (9, 10).

Studie na lidech i zvířatech navíc ukazují, že přerušovaný půst má mnoho dalších zdravotních přínosů, mezi něž patří zlepšená citlivosti na inzulín, nižší glukóza, nižší inzulín, zkvalitnění činnosti mozku (11).

Přerušovaný půst také vyvolává proces buněčného čištění zvaný autofagie, při kterém buňky těla odstraňují odpadní produkty, které se v nich hromadí a ty přispívají ke zrychlenému stárnutí a propuknutí nemocí (12).

Shrnutí:

  • Pravidelný půst vám pomůže zhubnout a časem může zlepšit hladiny cukru v krvi.

Závěr

Neexistují žádné zdravotní přínosy častějšího stravování, více než 3 jídel denně. Nezvyšuje to počet spálených kalorií ani to nepomáhá zhubnout.

Časté stravování také nezlepšuje stabilizaci hladiny cukru v krvi. Naopak. Jíst méně jídel - max. 3 denně - je pro zdraví prospěšnější, protože větší počet jídel předává tělu signál nadbytku, jenž potlačuje produkci hormonů, zajišťujících regeneraci tkání a působících proti stárnutí.

Věda potvrzuje, že mýtus o častých malých jídlech je právě to - MÝTUS

DUANWOOD RED REISHI - GANODERMA

to je mládí a dlouhověkost

3 nejúčinnější přípravky na trhu:

EXTRAKT, SPÓR A TRITERPEN MAX

Fakta o reishi, mykologie, historie, pěstování, účinné látky

Zkušenosti uživatelů s houbou Reishi

 

Každá nemoc je způsobena narůstající jedovatostí lidského organismu.

Úžasný: MUDr. Henry Bieler

 

 

NEJPOPULÁRNĚJŠÍ ČLÁNKY

100% REISHI - houba mládí a zdravé dlou h ověkosti - 3 UNIKÁTNÍ, BEZKONKURENČNÍ EXTRAKTY

31 důvodů proč se NENECHÁM OČKOVAT - izraelský rabín Chananya Weisman

Jak se přírodní cestou uzdravit z chronické Boreliózy, Chlamydiózy, EB virózy... Únavového syndromu

CORDYCEPS - silná imunita a nárůst energie

Překyselené tělo: začátek vážné nemoci

Tibetská houba, tibetské krystaly a kombucha - darování, prodej

Léčte záněty a ne Cholesterol, MUDr. Sircus

100% ČAGA ze Sibiře, nejvyšší množství účinných látek garantující Certifikát 

Mamografie způsobuje rakovinu prsu, MUDr. Ben Johnson, M.D., N.M.D., D.O.

Účinný lék na rakovinu plic na Kubě, proč ho mít nemůžeme? Leif Davenport

Artróza - kmenové buňky - Podvod!

Lékaři se sami uzdravili z Roztroušené sklerózy, prof. Jelinek, dr. Wahls

Jak se skutečně zdravě stravovat...

Proč průběžně a jak detoxikovat tělo

PROTINÁDOROVÝ účinek extraktů z REISHI a CORIOLUSU na úrovni klinických studií.

Žaloba na farmaceutické korporace, MUDr. Matthias Rath

Koloidní stříbro - účinné přírodní antibiotikum, hustoty koloidního stříbra, doporučené dávkování

 

Porovnání AMERICKÉ a RUSKÉ vakcíny na Covid -19, mechanismy účinků všech i připravovaných vakcín.

 

Zkušenosti klientů s Úspěšnou léčbou především boreliózy, chlamydiózy, únavového syndromu...

 

Odstranění rtuti, hliníku a dalších toxinů z těla, včetně prevence - MUDr. Dietrich Klinghardt

 

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

ZDE

Cílem správné medicíny je předcházení nemocí a prodloužení zdravé dlouhověkosti. Ideálem medicíny je odstranit mít potřebu lékaře.

MUDr. William J. Mayo

 

 

TŘI UNIKÁTNÍ EXTRAKTY

Z DUANWOOD RED REISHI

          EXTRAKT                 SPÓR

Nejsilnější extrakt z REISHI na českém trhu!!!100% spórový prášek z Duanwood Red Reishi!!!

 

TRITERPEN MAX

Extrakt s vysokým obsahem triterpenoidů. Více než 20 triterpenoidů%!

ZDE ROSTE NEJÚČINNĚJŠÍ REISHI

DUANWOOD RED REISHI

zdroj výše nejúčinnějších extraktů

Video z návštěvy Čechů u pěstitelů Duanwood Red Reishi v Číně, v horské oblasti Jiangshan

 

FAKTA O REISHI,

MYKOLOGIE, HISTORIE, PĚSTOVÁNÍ, ÚČINNÉ LÁTKY, JAK JE TO S JEJÍ KVALITOU?

 

 

 

 CORDYCEPS, EXTRA SILNÝ

NEJVYŠŠÍ GARANTOVANÉ MNOŽSTVÍ ÚČINNÝCH LÁTEK - CERTIFIKÁT COA

Nejsilnější Cordyceps na českém trhu!!!

100% Sibiřská Čaga
Betaglucan MaxCellHlíva ústřičná

 

    KURKUMIN            AŠVAGANDA

        extrakt                    extrakt

Betaglucan MaxCellNejsilnější Ašvaganda na Českém trhu

 

RDESNO             ANNONA

extrakt                  extrakt

Vysoce účinný extrakt z listů

 

Z ověřených dat vyplývá, že člověk, který covid prodělal, je třináckrát lépe chráněn, než člověk, který má dvě dávky vakcíny.

prof. Jiří Beran, 13.11.2021

prof. Jiří Beran, 15.11.2021

 

Rozhovor s MUDr. SOŇOU PEKOVOU - 8. červenec 2021

Na svobodném kanálu

+

Soňa Peková odpovídá na dotazy posluchačů - 27. října 2021 a nové vyjádření z 2. ledna 2022, protože "PFIZER" musí zveřejnit utajované dokumenty... + 15. ledna 2022

 

KUBEK 2009

 

DOKUMENT ČT 2

BYZNYS V BÍLÝCH PLÁŠTÍCH

DOKUMENT ČT 2

ŠKODLIVOST MOBILNÍCH SÍTÍ

KNIHA

NACISTICKÉ KOŘENY "BRUSELSKÉ EU"

 MUDr. Matthias Rath, Paul Anthony Taylor, Aleksandra Niedzwiecki a August Kowalczyk

v češtině je možno knihu přečíst online zde

Co jste už vždycky chtěli vědět o ‘bruselské EU’ - Ale nikdo se neodvážil vám o tom říci!

 

             TEST

BARVOSLEPOSTI

 

JAREK NOHAVICA

ZADEK JAK ŽOK

A přece nakonec - ÚSPĚŠNÁ LÉČBA

 

 

ROK SI NIČÍME IMUNITU,

možná i proto je tolik nemocných, říká česká vědkyně, vedoucí týmu Centra buněčného a tkáňového inženýrství FN u sv. Anny...

doc. RNDr. Irena Koutná, Ph.D.

Aktualizovaný jmenný seznam sportovců zemřelých od 1.1.2021 do 30.4.2022 v souvislosti s "vakcinací"

DEAD (649)

   PATOLOG dr. Ryan Cole oprávněně VAROVAL

 

 

RENOMOVANÝ PATOLOG   dr. RYAN COLE - přednáška

ALARMUJÍCÍ EFEKT  covid (spike) injekcí (mRNA) na mozek, srdce, ledviny a ostatní orgány

  • Spousta lidí postrádá enzym, který rozkládá RNA
  • Naprosto porušujeme Norimberský kodex z roku 1947...

český dabing - 17:08

Lékařský summit, San Antonio, Texas, USA - 27.7.2021

 

AMERICA´S FRONTLINE DOCTORS

POSTAVIT SE NA ODPOR

 

FRONTLINE NEWS

 

 

ZAČNĚTE U SEBE

ZÁKLADEM ZDRAVÍ JE PREVENCE S NÁVRATEM K PŘÍRODĚ

Doporučuji:

každé ráno cca 30 minut před snídaní

vypít cca 4 dcl vlažné čisté pramenité vody s citrónem (můžete přidat až půl lžičky jedlé sody) a pro posílení imunity a energie můžete použít dvojitý extrakt (1-2 kapsle) z

  a nejdříve po 15 minutách:

případně nejen pro psychiku:

pro střevo kvalitní probiotika:

  • kysané zelí, které si sami jednoduše vyrobíte POUZE VY! Pozor na "BRUSELSKÉ" kysané zelí! S éčkama
 

 

VÁLEK U MORAVCE V OVM

10. dubna 2022

NEHORÁZNĚ LŽE

 

 

Fakta nepřestávají existovat tím, že se o nich nesmí hovořit. Pravda je dcerou času

 

 

 

 

Standardní verze