Tipy pro kvalitní a zdravý spánek

  

Takzvaná „spánková hygiena“ je soubor pravidel, jejichž dodržování přispívá ke zdravému a osvěžujícímu spánku.

Během spánku se obnovují naše fyzické funkce (zejména ve fázi hlubokého spánku) a duševní schopnosti (kreativita, schopnost učit se, soustředění), ukládají se informace do dlouhodobé paměti (mozek „uklízí“ zřejmě ve fázi REM-lehký spánek se sny), u dětí a dospívajících se jen ve spánku uvolňuje růstový hormon.

Nedostatek spánku tedy má velký vliv na naše zdraví a výkonnost. Mnoho lidí však v důsledku nespavosti postrádá kvalitní spánek, i když jsou ochotni mu věnovat oněch proklamovaných 8 hodin denně (tolik je průměrná potřeba spánku u dospělých lidí, ačkoli skutečná potřeba je individuální).

Zkuste použít pozitivní následující rady:

Světlo

Slunce - světlo velkou měrou spolupracuje s našimi biologickými hodinami. Některé lékařské studie ukazují na spojitost mezi denním světlem a hormonem melatoninem (způsobuje ospalost), jehož tvorba začíná se soumrakem a ráno skončí. S nedostatkem denního světla se u pacientů snižuje produkce tohoto hormonu. Dobrému spánku tedy napomáhá pobyt venku. Naproti tomu v čase, kdy chodíme spát, je důležitá tma. Před spaním tedy zkuste ztlumit osvětlení, ale lépe zlikvidovat zdroj jakéhokoliv světla. Pokud chodíte na noční směny, spěte doma v zatemněném pokoji. Jestliže vám naopak dělá problém brzké vstávání, pusťte do ložnice ranní slunce, které pomůže ospalce vytáhnout z postele.

Chemie

Již zmíněný melatonin má na naši bdělost takový vliv, že se často používá jako lék proti nespavosti. Někteří jej užívají po cestování přes více časových pásem jako prostředek k přenastavení svých biologických hodin. Nicméně stejně jako u dalších léků je nutná opatrnost. Nebyla prověřena jeho bezpečnost při užívání delším než tři měsíce. Pokud jde o prášky na spaní, platí pravidlo, že jsou až posledním prostředkem, který rozhodně není určen k dlouhodobému řešení problémů se spaním.

Dále, pokud nemůžete spát, není od věci projít si složení všech léků, které v současné době užíváte (na předpis i bez něj), a zjistit, jestli neobsahují stimulanty jako kofein nebo pseudoefedrin. Ty by mohly být příčinou nespavosti.

Stimulantem je také nikotin, kuřáci tedy usínají hůře.

Rytmus

pevný spánkový režim, při kterém chodíte spát a vstáváte ve stejnou dobu každý den, a to včetně víkendu – hraje důležitou roli. V období dospívání mají vnitřní hodiny zpravidla tendenci se „zpožďovat“, což je jedním z možných důvodů, proč dospívající chodí tak pozdě spát a mají problémy vstát do školy.

Uvolnění

Sprcha. Je důležité, abyste šli spát klidní a uvolnění. Můžete si dát teplou koupel nebo sprchu, číst si něco nenáročného nebo si pustit uklidňující hudbu. Naopak se vyhněte sledování napínavých filmů, hraní počítačových her nebo telefonování těsně před spaním. Obzvláště účinné je, vytvoříte-li si z uklidňujících činností rituál, na který při každodenním opakování organismus sám reaguje ospalostí.

Prostředí

Ložnice. Podmínky ve vaší ložnici rovněž velkou měrou ovlivní kvalitu vašeho nočního odpočinku. Výrobci matrací a lůžkovin Vám neúnavně tvrdí, jak jsou tyto činitele důležité pro kvalitní spánek – a mají pravdu. Důležitá je ale také teplota (doporučuje se v rozmezí 17 až 21 stupňů Celsia), správná vlhkost a ticho. Dokonce i hluk z ulice, který už vědomě nevnímáte, narušuje spánek. Pokud nezaberou ucpávky do uší, radí odborníci odfiltrovat rušivé zvuky tzv. „bílým hlukem“ - nízkofrekvenčním, stálým a monotónním šumem, např. z elektrického ventilátoru.

Postel má sloužit pouze ke spaní, nebudete-li si v ní číst, jíst nebo pracovat, pomůžete opět svému tělu, aby vědělo, že má spát, jakmile se uložíte. Televize a počítač by měly být v jiné místnosti.

Nápoje a potraviny

Večeře. Na noc nepijte kávu, čaj, colu ani jiné nápoje obsahující kofein. Dobrý není ani alkohol, přestože má sedativní účinky. Později v noci totiž zabraňuje hlubokému spánku a potřebná regenerace se nedostaví. Doporučit lze naopak teplé mléko, podmáslí nebo bylinkový čaj z chmele, máty nebo heřmánku.

Večeřet byste měli tři hodiny před spaním. Jít spát hladový ovšem také není žádoucí. Můžete si dát lehkou svačinku, např. banán, mango, trochu ořechů nebo luštěninových klíčků (pomineme-li dietologické hledisko, z kterého je ovoce na noc nevhodné, tyto potraviny podporují tvorbu serotoninu, jenž pomáhá navodit spánek).

Intenzivní cvičení

Běh. Před spaním pravidelné cvičení prokazatelně zlepšuje kvalitu spánku, a to i tehdy, když necvičíte každý den. Namáhavé cvičení však neprovozujte před spaním (někteří odborníci doporučují odstup minimálně 3 hodiny, jiní až 5 nebo 6 hodin).

Siesta

Siesta. Dobrým lékem proti „poobědové“ únavě je krátké zdřímnutí, nejlépe po dobu 10 až 15 minut a ne později než ve tři hodiny odpoledne. Protáhnete-li „šlofíka“ na více než půl hodiny, pravděpodobně se v noci už dobře nevyspíte.

Insomnie

Insomnie, neboli nespavost není vůbec příjemná. „Chce se mi spát...Spát se mi chce...Co se mi chce? Spát...Spát se mi co? Chce...“ Odborníci říkají, že čím více člověk vyvíjí úsilí, aby usnul, tím je výsledek horší. Pokud neusnete do 15ti nebo 20ti minut, je nejlepší vstát z postele, dělat nějakou monotónní činnost, číst si nebo si pustit televizi (něco uspávacího, samozřejmě), dokud se nedostaví únava, pak si jděte zase lehnout.

Máte-li potíže se spaním více než třikrát týdně po celý měsíc, navštivte lékaře. Něco je v nepořádku i v případě, že v noci spíte, ale často se probouzíte unavení. Příčinou nespavosti mohou být i poruchy spánku jako obstrukční spánková apnoe nebo syndrom neklidných nohou a jen odborné vyšetření může pomoci tyto zdravotní problémy zvládnout.

Více:

 

Každá nemoc je způsobena narůstající jedovatostí lidského organismu.

Úžasný: MUDr. Henry Bieler

 

 

NEJPOPULÁRNĚJŠÍ ČLÁNKY

100% REISHI - houba mládí a zdravé dlou h ověkosti - 3 UNIKÁTNÍ, BEZKONKURENČNÍ EXTRAKTY

31 důvodů proč se NENECHÁM OČKOVAT - izraelský rabín Chananya Weisman

Jak se přírodní cestou uzdravit z chronické Boreliózy, Chlamydiózy, EB virózy... Únavového syndromu

CORDYCEPS - silná imunita a nárůst energie

Překyselené tělo: začátek vážné nemoci

Tibetská houba, tibetské krystaly a kombucha - darování, prodej

Léčte záněty a ne Cholesterol, MUDr. Sircus

100% ČAGA ze Sibiře, nejvyšší množství účinných látek garantující Certifikát 

Mamografie způsobuje rakovinu prsu, MUDr. Ben Johnson, M.D., N.M.D., D.O.

Účinný lék na rakovinu plic na Kubě, proč ho mít nemůžeme? Leif Davenport

Artróza - kmenové buňky - Podvod!

Lékaři se sami uzdravili z Roztroušené sklerózy, prof. Jelinek, dr. Wahls

Jak se skutečně zdravě stravovat...

Nejúčinnější kloubní výživa, MUDr. Ladislav Šafránek

Proč průběžně a jak detoxikovat tělo

PROTINÁDOROVÝ účinek extraktů z REISHI a CORIOLUSU na úrovni klinických studií

Žaloba na farmaceutické korporace, MUDr. Matthias Rath

Koloidní stříbro - účinné přírodní antibiotikum, hustoty koloidního stříbra, doporučené dávkování

 

Porovnání AMERICKÉ a RUSKÉ vakcíny na Covid -19, mechanismy účinků všech i připravovaných vakcín.

 

Odstranění rtuti, hliníku a dalších toxinů z těla, včetně prevence - MUDr. Dietrich Klinghardt

 

Zblblo již lidstvo natolik, že se nechá obelhat pohádkami o vražedném oxidu uhličitém?

 

  Zkušenosti klientů s Úspěšnou léčbou především boreliózy, chlamydiózy, únavového syndromu...

 

DOPORUČENÉ PŘÍRODNÍ PŘÍPRAVKY

 

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

ZDE

Cílem správné medicíny je předcházení nemocí a prodloužení zdravé dlouhověkosti. Ideálem medicíny je odstranit mít potřebu lékaře.

MUDr. William J. Mayo

 

 

TŘI UNIKÁTNÍ EXTRAKTY

Z DUANWOOD RED REISHI

          EXTRAKT                 SPÓR

Nejsilnější extrakt z REISHI na českém trhu!!!100% spórový prášek z Duanwood Red Reishi!!!

 

TRITERPEN MAX

Extrakt s vysokým obsahem triterpenoidů. Více než 20 triterpenoidů%!

ZDE ROSTE NEJÚČINNĚJŠÍ REISHI

DUANWOOD RED REISHI

zdroj výše nejúčinnějších extraktů

Video z návštěvy Čechů u pěstitelů Duanwood Red Reishi v Číně, v horské oblasti Jiangshan

 

FAKTA O REISHI,

MYKOLOGIE, HISTORIE, PĚSTOVÁNÍ, ÚČINNÉ LÁTKY, JAK JE TO S JEJÍ KVALITOU?

 

 

 

 CORDYCEPS, EXTRA SILNÝ

NEJVYŠŠÍ GARANTOVANÉ MNOŽSTVÍ ÚČINNÝCH LÁTEK - CERTIFIKÁT COA

Nejsilnější Cordyceps na českém trhu!!!

100% Sibiřská Čaga
Betaglucan MaxCellHlíva ústřičná

 

    KURKUMIN            AŠVAGANDA

        extrakt                    extrakt

Betaglucan MaxCellNejsilnější Ašvaganda na Českém trhu

 

RDESNO             ANNONA

extrakt                  extrakt

Vysoce účinný extrakt z listů

 

 

Z ověřených dat vyplývá, že člověk, který covid prodělal, je třináckrát lépe chráněn, než člověk, který má dvě dávky vakcíny.

prof. Jiří Beran, 13.11.2021

prof. Jiří Beran, 15.11.2021

 

TEČKOVANÝ PŘÍBĚH

"NEVĚŘÍM UŽ BÍLÝM PLÁŠŤŮM, ALE LIDEM"

medicinský inženýr

JURAJ Orság


 

TEČKOVANÉ PŘÍBĚHY

dokument z 31. srpna 2022

Nadační fond Svědomí Národa

anglické titulky

 

KUBEK 2009

 

DOKUMENT ČT 2

BYZNYS V BÍLÝCH PLÁŠTÍCH

DOKUMENT ČT 2

ŠKODLIVOST MOBILNÍCH SÍTÍ

KNIHA

NACISTICKÉ KOŘENY "BRUSELSKÉ EU"

 MUDr. Matthias Rath, Paul Anthony Taylor, Aleksandra Niedzwiecki a August Kowalczyk

v češtině je možno knihu přečíst online zde

Co jste už vždycky chtěli vědět o ‘bruselské EU’ - Ale nikdo se neodvážil vám o tom říci!

 

             TEST

BARVOSLEPOSTI

 

JAREK NOHAVICA

ZADEK JAK ŽOK

A přece nakonec - ÚSPĚŠNÁ LÉČBA

 

 

ROK SI NIČÍME IMUNITU,

možná i proto je tolik nemocných, říká česká vědkyně, vedoucí týmu Centra buněčného a tkáňového inženýrství FN u sv. Anny...

doc. RNDr. Irena Koutná, Ph.D.

Aktualizovaný jmenný seznam sportovců zemřelých od 1.1.2021 do 18.9.2022 v souvislosti s "vakcinací"

Ú MRTÍ - 922

SRDEČNÍ ZÁSTAVY - 1354

   PATOLOG dr. Ryan Cole oprávněně VAROVAL

 

 

RENOMOVANÝ PATOLOG   dr. RYAN COLE - přednáška

ALARMUJÍCÍ EFEKT  covid (spike) injekcí (mRNA) na mozek, srdce, ledviny a ostatní orgány

  • Spousta lidí postrádá enzym, který rozkládá RNA
  • Naprosto porušujeme Norimberský kodex z roku 1947...

český dabing - 17:08

Lékařský summit, San Antonio, Texas, USA - 27.7.2021

 

AMERICA´S FRONTLINE DOCTORS

POSTAVIT SE NA ODPOR

 

FRONTLINE NEWS

 

 

ZAČNĚTE U SEBE

ZÁKLADEM ZDRAVÍ JE PREVENCE S NÁVRATEM K PŘÍRODĚ

Doporučuji:

každé ráno cca 30 minut před snídaní

vypít cca 4 dcl vlažné čisté pramenité vody s citrónem (můžete přidat až půl lžičky jedlé sody) a pro posílení imunity a energie můžete použít dvojitý extrakt (1-2 kapsle) z

  a nejdříve po 15 minutách:

případně nejen pro psychiku:

pro střevo kvalitní probiotika:

  • kysané zelí, které si sami jednoduše vyrobíte POUZE VY! Pozor na "BRUSELSKÉ" kysané zelí! S éčkama
 

 

VÁLEK U MORAVCE V OVM

10. dubna 2022

NEHORÁZNĚ LŽE

 

 

Fakta nepřestávají existovat tím, že se o nich nesmí hovořit. Pravda je dcerou času

 

 

 

Standardní verze