Zdřímnutí prospívá! 12 tipů jak si nejlépe zdřímnout a 6 způsobů jak může zlepšit vaše zdraví

J. D. Heyes

Je odpoledne a vy se pokoušíte najít zdůvodnění, proč si někde v klidu nezdřímnout?

Máte před sebou ještě hodně práce. Nechcete vypadat jako lenoši. Dnes večer půjdete raději spát o chvilku dřív. Cítíte se provinile, protože v tuto denní dobu se vám vždy chce spát.

Co byste ale řekli tomu, kdybychom vám vysvětlili, že
odpolední zdřímnutí je nejen dobrý nápad, ale ve skutečnosti pomáhá i vašemu zdraví? Opravdu je to tak. Uprostřed odpoledne vám může zdřímnutí v délce 10 minut (což někteří lidé označují jako „posilující spánek“) pomoci zůstat pozorní po dobu dalších dvou hodin. A to bývá zpravidla dostatečné k tomu, abyste úspěšně zakončili svůj běžný pracovní den.


12 tipů k tomu, aby vaše odpolední zdřímnutí bylo co nejefektivnější:

  • Zhodnoťte si svůj pravidelný spánkový návyk. Dr. Sara Mednick, Ph.D. ve své knížce Take a Nap! upozorňuje, že optimální čas pro odpolední zdřímnutí záleží na tom, kdy se ráno probouzíte. Lidé, kteří vstávají brzy (tzn kolem 5:00 hod) by měli volit odpolední čas kolem 1:00 hod.
  • Načasujte si zdřímnutí nejlépe na odpoledne. Koncem 80. let min. stol. vědci začali zkoumat užitečnost krátkého denního spánku. Jedním z prvních zjištění bylo, že spánek uprostřed odpoledne je přirozenou součástí našeho života.
  • Přemýšlejte. Pokud býváte vzhůru ještě pozdě večer (nebo i celou noc), není to pro vás vůbec dobré. A pokud už máte takovou noc za sebou, určitě uvažujte o tom, že následující den si dopřejete odpolední spánek.
  • Dbejte na bezpečnost! Pokud váš noční spánek trvá 6 a méně hodin, zdvojnásobuje se riziko, že budete usínat za volantem (viz https://drowsydriving.org/about/facts-and-stats/). Prokázalo se, že vaši pozornost vylepší 30-minutový spánek.
  • Vyhýbejte se nočním směnám. Vědecká studie zaměřená na dělníky v nočních směnách zjistila, že kromě večerního zdřímnutí a pití kávy zlepšuje pozornost i odpolední spánek - v takovém případě není potřeba pít tolik kávy, která se pak může projevovat škodlivými účinky.
  • Dodržujte optimální délku zdřímnutí! Byly ověřovány různé délky a ukázalo se, že pro většinu lidí nejvíce vyhovuje pouhých 10-20 minut.
  • Nastavit si budík není chybou. Pro dodržení optimální doby zdřímnutí je nastavení budíku opravdu prospěšné,“ říká Janet Kennedy, Ph.D., klinická psycholožka a zakladatelka centra pro léčbu spánkových poruch.
  • Najděte si co nejlepší místo - nejvíc vyhovuje tmavá a tichá místnost, kde si můžete lehnout.
  • Používejte meditační techniky. Mnoho lidí zaznamenává, že pokud stojí nebo sedí, chce se jim spát, ale jakmile se uloží ke spánku, jejich mysl začne vířit. K jejímu ztišení bývají nejlepší techniky pozorování dechu nebo vizualizace.
  • Důvěřujte svému instinktu. „Někteří lidé nejsou stvořeni pro odpolední zdřímnutí,“ řekla J. Kennedy reportérovi z The Huffington Post. V takovém případě si tedy potřebujete dopřát dostatek spánku v noci.
  • Nedostává se vám nočního spánku? „Pokud má člověk potíže se spaním v noci - ať už nemůže usnout nebo protahuje své noční bdění - vždy v takových případech radím si odpoledne zdřímnout,“ říká J.Kennedy
  • Neriskujte. Některá místa prostě nejsou pro zdřímnutí určena - také vaše pracoviště mezi ně patří.


6 zdravotních přínosů odpoledního zdřímnutí:

  • Znovu připomínáme, že zdřímnutí je přínosem pro udržování vaší pozornosti: studie prováděná v NASA zjistila, že piloti po 40-minutovém spánku vykazovali mnohem vyšší koncentraci než piloti bez spánku. Už pouhých 20 minut rozproudí krev směnového dělníka. ( viz https://www.health.harvard.edu/newsletters/Harvard_Mens_Health_Watch/2008/September/on-call-caught-napping )
  • Zdřímnutí zlepšuje učení a pamatování: víme, že poznávacímu procesu velmi napomáhá spánek ve fázi REM, takže není překvapením, že tento přínos poskytuje i kratší zdřímnutí.
  • Zdřímnutí zvyšuje kreativitu: vědci zjistili, že i krátký spánek, ve kterém byla dosažena REM fáze, napomáhá řešit problém, se kterým člověk usínal.
  • Zdřímnutí přináší povzbuzení: mnoho šéfů tomu nebude věřit, ale vědci prokázali, že odpolední zdřímnutí je výborným lékem na únavu a lenost v práci.
  • Pozvedněte svého ducha: ospalost vede k podrážděnosti. Jen si vybavte, jak se to projevuje na batoleti, které nemůže spát.
  • Úleva od stresu: zdřímnutí někdy určitě může být přepychem, ale občas i útěk k velmi krátkému spánku mívá až zázračně pozitivní efekt na vaši stresovou zátěž, což rovněž snižuje vaše riziko srdečního onemocnění.



Zdroje:
https://www.huffingtonpost.com/2014/08/11/best-nap-napping-tips_n_5648651.html?utm_hp_ref=healthy-living
https://www.huffingtonpost.com/2013/03/11/nap-benefits-national-napping-day_n_2830952.html?utm_hp_ref=healthy-living
https://drowsydriving.org/about/facts-and-stats/
https://www.utu324.com/agreements/Union Docs/Fatigue Rest/FRF-010.pdf
https://www.health.harvard.edu/newsletters/Harvard_Mens_Health_Watch/2008/September/on-call-caught-napping
https://science.naturalnews.com/sleep.html


Originál:  https://www.naturalnews.com/046480_naps_health_benefits_stress_reduction.html


 

Více:

 

 

k

 

NEJÚČINNĚJŠÍ 

PŘÍRODNÍ  EXTRAKTY

E- SHOP


 

100% čistota  +  rostlinné kapsle

 

 

 

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY    ZDE   

 

CHRONICKÁ BORELIÓZA, CHLAMYDIE...???

KLOUBNÍ VÝŽIVA,

 

MUDr. Šafránek Ladislav

 

KTERÁ JAKO JEDINÁ OBNOVUJE CHRUPAVKU

ČLÁNEK

Nejlepší kloubní výživa

 

s KAMZÍKEM A KLOKANEM daleko nedoskáčete

 

 

 

NEJÚČINNĚJŠÍ

PŘÍRODNÍ ANTIBIOTIKA

kvalitní české výrobky

OREGÁNOVÝ OLEJ          ECHINACEA

ideálně trvale v domácí lékárničce

 

Beskydy 300x250

 

YUCCA PREMIUM 120 cps

 

ODSTRANĚNÍ USAZENIN Z TĚLA

ČLÁNEK


RECENZE

Obezřetně v případě transplantátu, implantátu, kardiostimulátoru...

 

(z 85+zkušeností)


"Po ročním užívání YUCCY jsem byl přeřazen z CHPN III. třídy (středně těžká plícni nemoc) do II. třídy (lehká plícní nemoc). Přestal jsem brát všechny léky co mně předepsal lékař a spolehl se na YUCCU. Jsem úplně nadšený a doktoři nechápou."

 

 

MLÁDÍ A DLOUHOVĚKOST

to jsou EXTRAKTY

z ČERVENÉ  REISHI zkušenosti 

královny mezi Reishi

 

JEDINEČNÉ  EXTRAKTY

s CERTIFIKÁTY - GARANCE ÚČINNÝCH LÁTEK

 

 

REISHI EXTRAKT          REISHI SPÓR

Nejsilnější extrakt z REISHI na českém trhu!!!100% spórový prášek z Duanwood Red Reishi!!!
Extrakt s vysokým obsahem triterpenoidů. Více než 20 triterpenoidů%!
Nejsilnější Cordyceps na českém trhu!!!Cordyceps Extra Strong

 

JAK JE TO S KVALITOU CORDYCEPSU?

 

ČAGA  EXTRAKT

EXS CERTIFIKÁTEM KVALITY

100% Sibiřská ČagaDuanwood Red Reishi Extrakt 40% polysachardiu, 4% triterpenů

 

 

Jak funguje Fenuprim - video

k

k

 

5DENNÍ PROTEINOVÁ DIETA

k


CO JE VHODNÉ VĚDĚT
PŘED NÁVŠTĚVOU ONKOLOGIE

 

 

uznani (mail 20.dubna 2018)

dobry Den
Kamarad mi poslal odkaz na vase stranky - jsou uzasne
Jsem aktivista z Kanady, soustreduju se ted' hlavne na GMO, Chemtrails a Chytre elektromery
Vim temer o vsem co na strankach mate, ovsem najit vse tak krasne srovnane na jednom miste a navic v cestine je velmi cenne
Diky moc za vsechnu praci co jste do vaseho projektu vlozili
Drzim palce
Pavel
 

 

 

ENDOGENNÍ DÝCHÁNÍ

FROLOVŮV DÝCHACÍ TRENAŽÉR

 

Frolovův dýchací trenažér  je určen k provádění dýchacích cvičení za účelem prevence a léčení různých onemocnění. Nácvik tzv. endogenního způsobu dýchání pozitivně ovlivňuje látkovou výměnu, činnost mozku a všech vnitřních orgánů, posiluje aktivitu imunitního systému, zlepšuje psychický a emociální stav. Přispívá k udržení dobrého zdraví a vysoké úrovně duševní aktivity.

Účinek:

  • normalizuje arteriální tlak,
  • zlepšuje krevní oběh,
  • zklidňuje nervovou soustavu,
  • zpomaluje proces stárnutí,
  • zlepšuje ventilaci plic,
  • zpevňuje dýchací svaly - předchází plicním a bronchiálním onemocněním,
  • příznivě ovlivňuje léčbu chronické bronchitidy, bronchiálního astmatu, vegetativní dystonie, hypertonického onemocnění a stenokardie,
  • zvyšuje účinnost léků a zkracuje dobu léčení.

 

 

NEJÚČINNĚJŠÍ KLOUBNÍ VÝŽIVA

CELADRIN

         extra silný                 Lokomotive

                                mast

SMRT ZAČÍNÁ V TLUSTÉM STŘEVU

 

Vyčištění střeva, syndrom propustného střeva

 

 

 

 

ČISTÉ STŘEVO

je doménou  ENTEROSGELU

český výrobek z Jeseníku pro celou EU

pro domácnost a uzdravení bez CHEMIE!

 

ENTEROSGEL

je inovativní střevní adsorbent (enterosorbent), který působí v trávicím traktu, kde na sebe váže toxiny, škodlivé látky, patogeny a alergeny a odvádí je z těla ven.


Enterosgel je léčivý preparát, detoxikační gel, enterosorbent, který odvádí z organizmu škodlivé látky. Je to něco jako "chytrá" houba s póry, jejichž velikost odpovídá velikosti molekul škodlivých látek. Prospěšné látky preparát nesorbuje. Vhodný i pro děti. Nulové vedlejší účinky!

 

 

 

DESETILETÍ TRVAJÍCÍ ZLODĚJNA

v Česku

 

NEMOCNICE CESTOU BONUSŮ ZA LÉKY... "UKRADNOU" ZDRAVOTNÍM POJIŠŤOVNÁM - POJIŠTĚNCŮM MINIMÁLNĚ 30 MILIARD ROČNĚ (odhad za rok 2017)

To by pokrylo biologickou léčbu několika desítek tisíc lidí ročně třeba s rakovinou, Vaší blízcí by žili podstatně déle

ALE

modrooranžová chobotnice přežívá, jak ještě dlouho?

dokonce ředitelé nemocnic Heger, Němeček, Ludvík a i jako ministři zdravotnictví tuto zlodějnu obhajovali, prý se kryjí "ztrátové provozy"

 

nákupní ceny léků a přístrojů jednotlivých nemocnic se liší i ve stovkách procent, podle kontroly NKÚ, aby bylo co nejvíce na "bonusy"

 

a policie šetří....

 

Kdo to zavedl, kryl a obhajoval? Tzv. "demokratické strany"

 

OBČANÉ  65+ POZOR!!!

POLICIE KRYJE TAKÉ TRESTNOU ČINNOST ENERGETICKÝCH ŠMEJDŮ

podrobnosti  ZD E z 18.6.2018

POŘAD A DOST!


Neposkytujte šmejdům ani k nahlédnutí jakékoliv doklady a dokumenty


To je výsledek likvidace ÚOOZ - plk.Šlachty generály Tuhým a jeho náměstkem esstébákem Laubem, autorem reorganizace policie podle zadání Chovance - ministra vnitra za ČSSD


POMÁHAT A CHRÁNIT. I ŠMEJDY?