Zdřímnutí prospívá! 12 tipů jak si nejlépe zdřímnout a 6 způsobů jak může zlepšit vaše zdraví

J. D. Heyes

Je odpoledne a vy se pokoušíte najít zdůvodnění, proč si někde v klidu nezdřímnout?

Máte před sebou ještě hodně práce. Nechcete vypadat jako lenoši. Dnes večer půjdete raději spát o chvilku dřív. Cítíte se provinile, protože v tuto denní dobu se vám vždy chce spát.

Co byste ale řekli tomu, kdybychom vám vysvětlili, že odpolední zdřímnutí je nejen dobrý nápad, ale ve skutečnosti pomáhá i vašemu zdraví? Opravdu je to tak. Uprostřed odpoledne vám může zdřímnutí v délce 10 minut (což někteří lidé označují jako „posilující spánek“) pomoci zůstat pozorní po dobu dalších dvou hodin. A to bývá zpravidla dostatečné k tomu, abyste úspěšně zakončili svůj běžný pracovní den.

12 tipů k tomu, aby vaše odpolední zdřímnutí bylo co nejefektivnější:

  • Zhodnoťte si svůj pravidelný spánkový návyk. Dr. Sara Mednick, Ph.D. ve své knížce Take a Nap! upozorňuje, že optimální čas pro odpolední zdřímnutí záleží na tom, kdy se ráno probouzíte. Lidé, kteří vstávají brzy (tzn kolem 5:00 hod) by měli volit odpolední čas kolem 1:00 hod.
  • Načasujte si zdřímnutí nejlépe na odpoledne. Koncem 80. let min. stol. vědci začali zkoumat užitečnost krátkého denního spánku. Jedním z prvních zjištění bylo, že spánek uprostřed odpoledne je přirozenou součástí našeho života.
  • Přemýšlejte. Pokud býváte vzhůru ještě pozdě večer (nebo i celou noc), není to pro vás vůbec dobré. A pokud už máte takovou noc za sebou, určitě uvažujte o tom, že následující den si dopřejete odpolední spánek.
  • Dbejte na bezpečnost! Pokud váš noční spánek trvá 6 a méně hodin, zdvojnásobuje se riziko, že budete usínat za volantem (viz https://drowsydriving.org/about/facts-and-stats/). Prokázalo se, že vaši pozornost vylepší 30-minutový spánek.
  • Vyhýbejte se nočním směnám. Vědecká studie zaměřená na dělníky v nočních směnách zjistila, že kromě večerního zdřímnutí a pití kávy zlepšuje pozornost i odpolední spánek - v takovém případě není potřeba pít tolik kávy, která se pak může projevovat škodlivými účinky.
  • Dodržujte optimální délku zdřímnutí! Byly ověřovány různé délky a ukázalo se, že pro většinu lidí nejvíce vyhovuje pouhých 10-20 minut.
  • Nastavit si budík není chybou. Pro dodržení optimální doby zdřímnutí je nastavení budíku opravdu prospěšné,“ říká Janet Kennedy, Ph.D., klinická psycholožka a zakladatelka centra pro léčbu spánkových poruch.
  • Najděte si co nejlepší místo - nejvíc vyhovuje tmavá a tichá místnost, kde si můžete lehnout.
  • Používejte meditační techniky. Mnoho lidí zaznamenává, že pokud stojí nebo sedí, chce se jim spát, ale jakmile se uloží ke spánku, jejich mysl začne vířit. K jejímu ztišení bývají nejlepší techniky pozorování dechu nebo vizualizace.
  • Důvěřujte svému instinktu. „Někteří lidé nejsou stvořeni pro odpolední zdřímnutí,“ řekla J. Kennedy reportérovi z The Huffington Post. V takovém případě si tedy potřebujete dopřát dostatek spánku v noci.
  • Nedostává se vám nočního spánku? „Pokud má člověk potíže se spaním v noci - ať už nemůže usnout nebo protahuje své noční bdění - vždy v takových případech radím si odpoledne zdřímnout,“ říká J.Kennedy
  • Neriskujte. Některá místa prostě nejsou pro zdřímnutí určena - také vaše pracoviště mezi ně patří.

6 zdravotních přínosů odpoledního zdřímnutí:

  • Znovu připomínáme, že zdřímnutí je přínosem pro udržování vaší pozornosti: studie prováděná v NASA zjistila, že piloti po 40-minutovém spánku vykazovali mnohem vyšší koncentraci než piloti bez spánku. Už pouhých 20 minut rozproudí krev směnového dělníka. ( viz https://www.health.harvard.edu/newsletters/Harvard_Mens_Health_Watch/2008/September/on-call-caught-napping )
  • Zdřímnutí zlepšuje učení a pamatování: víme, že poznávacímu procesu velmi napomáhá spánek ve fázi REM, takže není překvapením, že tento přínos poskytuje i kratší zdřímnutí.
  • Zdřímnutí zvyšuje kreativitu: vědci zjistili, že i krátký spánek, ve kterém byla dosažena REM fáze, napomáhá řešit problém, se kterým člověk usínal.
  • Zdřímnutí přináší povzbuzení: mnoho šéfů tomu nebude věřit, ale vědci prokázali, že odpolední zdřímnutí je výborným lékem na únavu a lenost v práci.
  • Pozvedněte svého ducha: ospalost vede k podrážděnosti. Jen si vybavte, jak se to projevuje na batoleti, které nemůže spát.
  • Úleva od stresu: zdřímnutí někdy určitě může být přepychem, ale občas i útěk k velmi krátkému spánku mívá až zázračně pozitivní efekt na vaši stresovou zátěž, což rovněž snižuje vaše riziko srdečního onemocnění.

Zdroje:
https://www.huffingtonpost.com/2014/08/11/best-nap-napping-tips_n_5648651.html?utm_hp_ref=healthy-living
https://www.huffingtonpost.com/2013/03/11/nap-benefits-national-napping-day_n_2830952.html?utm_hp_ref=healthy-living
https://drowsydriving.org/about/facts-and-stats/
https://www.utu324.com/agreements/Union Docs/Fatigue Rest/FRF-010.pdf
https://www.health.harvard.edu/newsletters/Harvard_Mens_Health_Watch/2008/September/on-call-caught-napping
https://science.naturalnews.com/sleep.html

Originál:  https://www.naturalnews.com/046480_naps_health_benefits_stress_reduction.html

 

Více:

 

Každá nemoc je způsobena narůstající jedovatostí lidského organismu.

Úžasný: MUDr. Henry Bieler

 

 

NEJPOPULÁRNĚJŠÍ ČLÁNKY

100% REISHI - houba mládí a zdravé dlou h ověkosti - 3 UNIKÁTNÍ, BEZKONKURENČNÍ EXTRAKTY

31 důvodů proč se NENECHÁM OČKOVAT - izraelský rabín Chananya Weisman

Jak se přírodní cestou uzdravit z chronické Boreliózy, Chlamydiózy, EB virózy... Únavového syndromu

CORDYCEPS - silná imunita a nárůst energie

Překyselené tělo: začátek vážné nemoci

Tibetská houba, tibetské krystaly a kombucha - darování, prodej

Léčte záněty a ne Cholesterol, MUDr. Sircus

100% ČAGA ze Sibiře, nejvyšší množství účinných látek garantující Certifikát 

Mamografie způsobuje rakovinu prsu, MUDr. Ben Johnson, M.D., N.M.D., D.O.

Účinný lék na rakovinu plic na Kubě, proč ho mít nemůžeme? Leif Davenport

Artróza - kmenové buňky - Podvod!

Lékaři se sami uzdravili z Roztroušené sklerózy, prof. Jelinek, dr. Wahls

Jak se skutečně zdravě stravovat...

Proč průběžně a jak detoxikovat tělo

PROTINÁDOROVÝ účinek extraktů z REISHI a CORIOLUSU na úrovni klinických studií.

Žaloba na farmaceutické korporace, MUDr. Matthias Rath

Koloidní stříbro - účinné přírodní antibiotikum, hustoty koloidního stříbra, doporučené dávkování

 

Porovnání AMERICKÉ a RUSKÉ vakcíny na Covid -19, mechanismy účinků všech i připravovaných vakcín.

 

Zkušenosti klientů s Úspěšnou léčbou především boreliózy, chlamydiózy, únavového syndromu...

 

Odstranění rtuti, hliníku a dalších toxinů z těla, včetně prevence - MUDr. Dietrich Klinghardt

 

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

ZDE

Cílem správné medicíny je předcházení nemocí a prodloužení zdravé dlouhověkosti. Ideálem medicíny je odstranit mít potřebu lékaře.

MUDr. William J. Mayo

 

 

TŘI UNIKÁTNÍ EXTRAKTY

Z DUANWOOD RED REISHI

          EXTRAKT                 SPÓR

Nejsilnější extrakt z REISHI na českém trhu!!!100% spórový prášek z Duanwood Red Reishi!!!

 

TRITERPEN MAX

Extrakt s vysokým obsahem triterpenoidů. Více než 20 triterpenoidů%!

ZDE ROSTE NEJÚČINNĚJŠÍ REISHI

DUANWOOD RED REISHI

zdroj výše nejúčinnějších extraktů

Video z návštěvy Čechů u pěstitelů Duanwood Red Reishi v Číně, v horské oblasti Jiangshan

 

FAKTA O REISHI,

MYKOLOGIE, HISTORIE, PĚSTOVÁNÍ, ÚČINNÉ LÁTKY, JAK JE TO S JEJÍ KVALITOU?

 

 

 

 CORDYCEPS, EXTRA SILNÝ

NEJVYŠŠÍ GARANTOVANÉ MNOŽSTVÍ ÚČINNÝCH LÁTEK - CERTIFIKÁT COA

Nejsilnější Cordyceps na českém trhu!!!

100% Sibiřská Čaga
Betaglucan MaxCellHlíva ústřičná

 

    KURKUMIN            AŠVAGANDA

        extrakt                    extrakt

Betaglucan MaxCellNejsilnější Ašvaganda na Českém trhu

 

RDESNO             ANNONA

extrakt                  extrakt

Vysoce účinný extrakt z listů

 

Z ověřených dat vyplývá, že člověk, který covid prodělal, je třináckrát lépe chráněn, než člověk, který má dvě dávky vakcíny.

prof. Jiří Beran, 13.11.2021

prof. Jiří Beran, 15.11.2021

 

Rozhovor s MUDr. SOŇOU PEKOVOU - 8. červenec 2021

Na svobodném kanálu

+

Soňa Peková odpovídá na dotazy posluchačů - 27. října 2021 a nové vyjádření z 2. ledna 2022, protože "PFIZER" musí zveřejnit utajované dokumenty... + 15. ledna 2022

 

KUBEK 2009

 

DOKUMENT ČT 2

BYZNYS V BÍLÝCH PLÁŠTÍCH

DOKUMENT ČT 2

ŠKODLIVOST MOBILNÍCH SÍTÍ

KNIHA

NACISTICKÉ KOŘENY "BRUSELSKÉ EU"

 MUDr. Matthias Rath, Paul Anthony Taylor, Aleksandra Niedzwiecki a August Kowalczyk

v češtině je možno knihu přečíst online zde

Co jste už vždycky chtěli vědět o ‘bruselské EU’ - Ale nikdo se neodvážil vám o tom říci!

 

             TEST

BARVOSLEPOSTI

 

JAREK NOHAVICA

ZADEK JAK ŽOK

A přece nakonec - ÚSPĚŠNÁ LÉČBA

 

 

ROK SI NIČÍME IMUNITU,

možná i proto je tolik nemocných, říká česká vědkyně, vedoucí týmu Centra buněčného a tkáňového inženýrství FN u sv. Anny...

doc. RNDr. Irena Koutná, Ph.D.

Aktualizovaný jmenný seznam sportovců zemřelých od 1.1.2021 do 30.4.2022 v souvislosti s "vakcinací"

DEAD (649)

   PATOLOG dr. Ryan Cole oprávněně VAROVAL

 

 

RENOMOVANÝ PATOLOG   dr. RYAN COLE - přednáška

ALARMUJÍCÍ EFEKT  covid (spike) injekcí (mRNA) na mozek, srdce, ledviny a ostatní orgány

  • Spousta lidí postrádá enzym, který rozkládá RNA
  • Naprosto porušujeme Norimberský kodex z roku 1947...

český dabing - 17:08

Lékařský summit, San Antonio, Texas, USA - 27.7.2021

 

AMERICA´S FRONTLINE DOCTORS

POSTAVIT SE NA ODPOR

 

FRONTLINE NEWS

 

 

ZAČNĚTE U SEBE

ZÁKLADEM ZDRAVÍ JE PREVENCE S NÁVRATEM K PŘÍRODĚ

Doporučuji:

každé ráno cca 30 minut před snídaní

vypít cca 4 dcl vlažné čisté pramenité vody s citrónem (můžete přidat až půl lžičky jedlé sody) a pro posílení imunity a energie můžete použít dvojitý extrakt (1-2 kapsle) z

  a nejdříve po 15 minutách:

případně nejen pro psychiku:

pro střevo kvalitní probiotika:

  • kysané zelí, které si sami jednoduše vyrobíte POUZE VY! Pozor na "BRUSELSKÉ" kysané zelí! S éčkama
 

 

VÁLEK U MORAVCE V OVM

10. dubna 2022

NEHORÁZNĚ LŽE

 

 

Fakta nepřestávají existovat tím, že se o nich nesmí hovořit. Pravda je dcerou času

 

 

 

 

Standardní verze