Nový výzkum naznačuje, že demenci lze předcházet i přirozenou cestou

S. L. Baker

Když posloucháte co vám říkají sdělovací média nebo klasická medicína o demenci, je to jako by popisovali prokletí: buď vás to potká nebo také ne, ale všechno, co můžete dělat až zestárnete, je jen čekat, jak to dopadne. Naštěstí začíná být stále víc zřejmé, že to až takto prosté není – zdravé a přirozené návyky mohou ochránit mozek a mohou tak být prevencí proti mnoha druhům ztrát paměti nebo identity.

Jako příklad si můžeme uvést dřívější příspěvek v NaturalNews, ve kterém William B. Grant, PhD - vědec z the Sunlight, Nutrition, and Health Research Center (SUNARC) pátral po souvislostech mezi nedostatkem vitamínu D a Alzheimerovou chorobou nebo jinými druhy demence
(https://www.naturalnews.com/026392_Vitamin_D_Alzheimers_disease.html#ixzz1UPXuPdu6). A nyní tu máme další dvě nové studie, dokládající, že cvičení a vydatný spánek mohou rovněž hrát významnou roli při prevenci ztrát poznávacích schopností.

Kristine Yaffe, M.D. a její výzkumný tým z the University of California právě publikovali v magazínu the Journal of the American Medical Association (JAMA) výsledky nové studie, ve které zkoumali spojitosti mezi poruchami dýchání během spánku a vznikem kognitivních (rozlišovacích) poruch nebo demence. Do studie bylo zahrnuto 298 žen vyššího věku, u nichž byla v období od ledna 2002 do dubna 2004 vyhodnocována jejich kvalita spánku a na začátku ještě neměly žádné potíže. Ukázalo se, že u těch žen, které trpí spánkovou apnoe (nepřirozeně dlouhé prodlevy v dýchání během spánku), projevující se s četností nad 15 za hodinu, je mnohem vyšší pravděpodobnost vzniku problémů s pamětí nebo demence.

V prohlášení médiím sdělil výzkumný tým tento závěr: „Když přihlédneme ke značnému rozšíření a k rozvoji chorob spojovaných s poruchami dýchání ve spánku u starší populace, pak odhalení této příčinnosti je velmi důležité. Naléhavost spočívá především v tom, že už máme k dispozici účinné léčebné metody pro tento druh poruch.“ Mezi důležité negativní faktory zde patří obezita, přinášející zvýšené riziko zadržování dechu během spánku.

Dalším přirozeným způsobem jak ochránit mozek je pravidelné cvičení.
Z nedávné studie, publikované v The Journal of Neuroscience vyplynulo, že přiměřené cvičení vyvolává mj. i změny v mozku, které mu pomáhají proti stárnutí a chrání jej před ztrátami paměti.

Jeden z výzkumů, prováděný na the University of Colorado pod vedením Ruth Barrientos, PhD, prokázal, že pokud starší krysy běhají v otáčivém kole, netrpí pak ztrátou paměti, vyvolávanou infekcemi bakterií E-coli. Takové cvičení působí především na hippocampus – oblast mozku pro učení a paměť, která bývá oslabována u starších jedinců v důsledku bakteriálních infekcí.


„Jedná se o první studii tohoto druhu, která dokazuje, že pravidelné cvičení snižuje náchylnost k poruchám rozlišování, vyskytujících se u starších živočichů vyššího věku a brání i změnám, které pak nastávají v jejich důsledku,“ vysvětlila Ruth Barrientos na tiskové konferenci.

Přestože v těchto případech šlo o studie prováděné na zvířatech, určitě můžeme počítat s tím, že jejich výsledky budou aplikovatelné i u lidí. Také zde platí, že především starší lidé trpí problémy s pamětí, demencí. Tato postižení bývají ještě závažnější, pokud člověk prodělal těžkou bakteriální infekci nebo úraz. Jonathan Godbout, PhD z the Ohio State University – odborník na otázky stárnutí, který posuzoval výše uváděnou studii, sdělil médiím toto:
„Tato studie nám poskytuje alarmující důkazy o tom, že i méně namáhavé cvičení může chránit proti problémům se zdravím a imunitou, které nás provází ve starším věku.“


Poznámka editora: NaturalNews je proti používání zvířat pro medicínské experimenty, které je vystavují ubližování. Zveřejňujeme sice tyto závěry, ale protestujeme proti způsobu, jakým byly dosaženy.


Originál: https://www.naturalnews.com/033277_dementia_prevention.html

Nechte své léky ležet v chemické misce, jestliže dokážete léčit svého pacienta prostřednictvím stravy.

Koho neuzdraví léky, toho uzdraví příroda.

Hippocrates 460 - 377 př.n.l.

k

 

 

KLOUBNÍ VÝŽIVA,

 

MUDr.Ladislav Šafránek, lékař pro zdravou dlouhověkost

 

ČLÁNEK

Nejlepší kloubní výživa

 

 

 

 

SPRÁVNÁ KLIMATIZACE

přínos

pro zdraví, ekologii i peněženku

ZEPTEJTE SE ODBORNÍKA

ZDE

nebo web: www.DKklima.cz

 

NONSTOP POHOTOVOST

Servisní technici DK klima jsou Vám k dispozici 24 hodin denně, 365 dní v roce. V případě havarijních situací jsou vždy připraveni pomoci a řešit problém operativně.

 

 

ČISTÝ VZDUCH ALESPOŇ DOMA

96% ÚČINNOST

NAPROSTO TICHÝ CHOD

DOMOV BEZ KARCINOGENNÍHO MIKROPRACHU

 

 

PROTOPAN

vhodný na atopický ekzém

 

 

YUCCA PREMIUM

ODSTRANĚNÍ USAZENIN Z TĚLA

ČLÁNEK


RECENZE

Obezřetně v případě transplantátu, implantátu, kardiostimulátoru...

 

 

 

MELATONIN

Zdrojem oleje je původní odrůda lněného semínka bez pescitidů, kterou používala v úspěšné léčbě Dr. Budwig, z Kazachstánu

 

 

JAREK NOHAVICA

ZADEK JAK ŽOK

A přece nakonec - Úspěšná léčba

JAK JE TO S KVALITOU CORDYCEPSU?

ENDOGENNÍ DÝCHÁNÍ

FROLOVŮV DÝCHACÍ TRENAŽÉR

Frolovův dýchací trenažér  je určen k provádění dýchacích cvičení za účelem prevence a léčení různých onemocnění. Nácvik tzv. endogenního způsobu dýchání pozitivně ovlivňuje látkovou výměnu, činnost mozku a všech vnitřních orgánů, posiluje aktivitu imunitního systému, zlepšuje psychický a emociální stav. Přispívá k udržení dobrého zdraví a vysoké úrovně duševní aktivity.

Účinek:

  • normalizuje arteriální tlak,
  • zlepšuje krevní oběh,
  • zklidňuje nervovou soustavu,
  • zpomaluje proces stárnutí,
  • zlepšuje ventilaci plic,
  • zpevňuje dýchací svaly - předchází plicním a bronchiálním onemocněním,
  • příznivě ovlivňuje léčbu chronické bronchitidy, bronchiálního astmatu, vegetativní dystonie, hypertonického onemocnění a stenokardie,
  • zvyšuje účinnost léků a zkracuje dobu léčení.

 

KLAUS OSTŘE PROTI FIALOVI:

"Darebák, jestli bude provokovat, můžu se vrátit do politiky" 30.4 2019

Reálný pohled tohoto zkušeného

politika

                       ZDE                   S|ZPRÁVY